Perličky z praxe: Pojišťovna řešila psychickou újmu slepic i půlmilionový průjem

Napsal
Sdílet článek

V pojišťovnictví se občas dějí věci těžko k uvěření. Zaměstnanci Direct pojišťovny sestavili koncem roku 8 nejbizarnějších pojistných událostí, se kterými se při práci setkali.

Průjem k nezaplacení
Zatím nejdražší léčbu průjmu platila pojišťovna klientovi, který onemocněl ve Spojených státech amerických. Léčba střevních potíží za velkou louží stála pojišťovnu 688 tisíc korun.

Mražení zlatých rybek
Speciálně vyšlechtěné okrasné kapry si nechal pojistit chovatel ryb. Celý chov těchto KOI kaprů mu ale uhynul. „Pojištěný byl neobyčejně poctivý a ryby pro jistotu zmrazil, aby měl důkaz, až přijde pojistnou událost sepsat,“ potvrzuje mluvčí Directu Nela Maťašeje.

Výpadek proudu a nelegální sasanky
Zaměstnanci pojišťovny řešili škodu na akváriu, ve kterém kvůli výpadku proudu zahynuly drahé mořské sasanky a akvarijní ryby v hodnotě přes 50 tisíc korun. Vše vypadalo jako standardní škoda, když měl ale klient dokládat faktury za nákup drahých živočichů, po delším rozhovoru přiznal, že vše koupil na černém trhu. Proplacení škody se nedočkal – ke všemu totiž ani neměl pojištěné přepětí a podpětí.

Záměna Mercedesů
Občas se pojišťovny setkávají i s podvody. Zajímavý případ nastal u klienta, který měl pojištěný vozový park tří stejných aut. Jednalo se o dodávkové Mercedesy. Po čase si z Německa přivezl ještě jedno totožné auto, ovšem s nabouraným zadkem. Při sjednávání dalšího pojištění přehodil SPZ nového vozu na jedno ze svých nebouraných aut a na fotografiích pro pojišťovnu ho vydával za Mercedes z Německa. Prozradila ho úplná drobnost – stará česká dálniční známka na čelním skle, která na zahraničním voze nedávala smysl.

Slepice s poštípanými zadky
Jedna z klientek chtěla hlásit újmu na psychickém zdraví svých nosných slepic. Nosnice totiž měly poštípané zadky od včelího roje, který se v kurníku usadil. Slepice podle klientky nemohly snášet vejce nejen kvůli zdravotní, ale i psychické újmě. „Klientka chtěla tedy kromě ušlého zisku za nesnesená vejce také odškodnění za psychickou újmu nosných slípek,“ dodává Maťašeje.

Malá skála zajížděla autem za jízdy
Ne všichni klienti, o které se pojišťovna stará, umí dobře česky. V Directu se tak například setkali s on-line hlášením pojistné události, kde klient v popisu nehody uvedl: „Malá skála zajížděla autem za jízdy.“ Pracovníci se s klientem spojili. Šlo o Itala, který mluvil pouze anglicko-italsky, ale naštěstí měl u sebe českého kolegu. Nakonec vyšlo najevo, že klient při popisu škody použil Google překladač. Správný popis nehody zněl: „Od neznámého vozidla odlétl kámen a rozbil čelní sklo.“

Když děti používají moderní technologie
Jeden z klientů choval dva psy, kteří byli bezpečně zavření na oploceném pozemku zajištěném bránou na dálkové ovládání. V nestřežené chvíli si ale ovladač vzalo malé dítě v domnění, že jde o hračku. Že při hře bránu otevřelo, zjistil klient až ve chvíli, kdy vypuštění psi rozkousali plot do cizí zahrady a tam „vyvraždili“ půl hospodářství.

  • Anna Fajkusová
(Visited 97 times, 1 visits today)
Sdílet článek

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *