Po konverzi chrámu Hagia Sofia na mešitu, požadují muslimové, aby byla na mešitu proměněna i katolická katedrála ve španělské Cordóbě

Napsal
Sdílet článek

To, že byla přeměna původně byzantské katedrály, později mešity, posléze muzea a nyní opět mešity  jasným znamením islamizace celé Evropy, je nesjpíš většině Evropanů jasné.  Také při první konverzi křesťanského svatostánku na mešitu následovala islamizace části Evropy. Tehdy se však většina Evropanů islamizaci bránila, proto nedošlo k islamizaci Evropy globálně, ale jen v oblasti Balkánu. Osmané se nakonec zastavili před Vídní, protože jim naši předkové nedali šanci dojít dál.

Nyní je zcela odlišná doba, Evropané muslimy většinově vítají s otevřenou náručí, většině nevadí rostoucí mešity, modlitebny, kebabárny ani jiné atributy islamizace. K tomu nelze než dodat, že naši předkové se musí v hrobech obracet. A to o to víc, že každý měsíc dojde například ve Francii a Německu k přeměně jednoho kostela na mešitu. A nyní se to má týkat i katedrál.

Sharjah – starosta třetího největšího a třetího nejlidnatějšího města ve Spojených arabských emirátech – požaduje přeměnu katolické katedrály v Cordóbě na mešitu několik dní poté, co Turecko provedlo islámskou konverzi baziliky Hagia Sophia. Sheikh Sultan bin Muhammad Al-Qasimi, panovník jednoho ze sedmi emirátů, které tvoří Spojené arabské emiráty (SAE), řekl, že si konverzi zaslouží. „Oni ji nevlastní, protože katedrála patří muslimům.” Takto znělo prohlášení šejka Sultána III. v rozhovoru ze 16. července. Dále prohlásil, že požaduje navrácení mešity v  Cordóbě, kterou nyní vlastní církev.

Córdobská katedrála byla několikrát použita k ospravedlnění přeměny Hagia Sophia na mešitu vysokými tureckými představiteli, stejně jako muslimskými historiky a teology. Turecký ministr zahraničí Mevlüt Cavusoglu řekl veřejnoprávní televizi TRT, že „Córdobská mešita ve Španělsku, která byla postavená jako mešita v osmém století, byla ve 13. století přestavěna na kostel. Dnes se používá jako kostel a je na seznamu světového dědictví!“ argumentoval. Turecký historik Lütfi Seyban poukázal na to, že muslimové se nemohou modlit v katedrále v Córdobě, kde probíhají mše.

Významný islámský historik Robert Spencer v rozhovoru pro Church Militant řekl, že „pokusy o dosažení rovnocennosti mezi Hagia Sophia a katedrálou v Córdobě jsou založeny na neznalosti historie.“

„Córdobská katedrála byla kdysi skutečně mešitou. Ale ta mešita byla původně postavena na místě vizigótského kostela, který invazní muslimové zničili,”  osvětlil skutečnost Spencer. „Pokud se máme vrátit k původnímu využití obou pozemků, pak by jak Hagia Sophia, tak Córdobská katedrála měly být katedrálami”, potvrdil autor knihy Dějiny džihádu: Od Muhammada k ISIS.

Ale existuje staré islámské rčení:  „Islám musí dominovat, a ne být ovládán.” 

A to je to, oč se vlastně jedná. Pokud jde o sultána Sharjaha, tak každá budova, která byla kdysi mešitou, by měla být vždy mešitou, protože islám musí být stále rostoucí, stále se šířící (proto je zelená barva barvou islámu, jako barva jara, růstu).

Jak můžeme názorně vidět na případech západních zemí, kde rostou mešity jako houby po dešti a to mnohdy na místech kostelů, pak je zcela jasné, oč jde. Vždyť i mešita v Cordóbě vznikla na místě vizigótského kostela. Tedy kam islám jednou vstoupí, tam i zůstane. A to je přesně to, o čem je džihád – o ovládnutí světa a zavedení všesvětového práva šaría.

Pokud nakonec skutečně dojde ke konverzi  katedrály v Cordóbě, pak to bude znamením, že se Španělsko vrací před rok 1492, kdy došlo dobytím Granady ke konečné reconquistě Pyrenejského poloostrova a ukončení arabské nadvlády.

(Visited 543 times, 1 visits today)
Sdílet článek

2 komentáře

  1. Díky za objasnění. Byl jsem proti tomu, aby se Hagia Sophia stala mešitou, když byla původně křesťanskou katedrálou. Ale pokud byla Córdobská katedrála původně mešita a nyní je křesťanskou katedrálou, tak v tom případě, proč by Hagia Sophia nemohla být naopak mešitou. Měřme všem stejně. Nejlepší by bylo, kdyby to zůstalo neutrální, tedy aby Hagia Sophia zůstala muzeem a Córdobská katedrála, aby se tím muzeem stala. Pokud by ale někdo požadoval, aby se Córdobská katedrála stala mešitou, tak naopak by se Hagia Sophia musela stát pro změnu křesťanskou katedrálou. A to, co stálo na původním místě je irelevantní, protože to bychom mohli na mnoha místech začít uctívat pohanská božstva místo křesťanství a islámu.

    Já házím křesťanství a islám do jednoho pytle. Křesťané dělali v minulosti hrozná zvěrstva a šířili křesťanství taktéž násilně, islámu tu to žel stále zůstalo. Bez náboženstvích by bylo na světě mnohem lépe a té tvůrčí práce, co by se mohlo místo toho udělat. Jsem rád, že žiji převážně v ateistickém státě a doufám, že to tak vydrží.

  2. John Lennon o “ideálním” ateistickém zřízení zpíval v písni Imagine. Jen mu (a vám taky) nějak vypadly ty stamilióny mrtvých, kteří snahu o instalaci těchto “lidových” a “spravedlivých” režimů odnesli.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *