RUŠIT A BUDOVAT

Napsal
Sdílet článek

„Jede jede mašinka, kouří se jí z komínka… “, už dávno neplatí.

Ještě tak při příležitosti nějaké ojedinělé retrojízdy – v podstatě jakoby atrakce – vzpomínce na dávné doby – parních mašinek.

 


Dnes však železniční lokomotivy využívají elektrifikace tratí, ale po kolejích jezdí i mašinky na naftový pohon. Říká vám něco např. bardotka, brejlovec, žehlička, laminátka, čmelák? Tak nazývají lokomotivy železničáři, ale i fanoušci želenice.

Naše malá (krásná, nádherná) zemička v srdci Evropy je protkána železnicí a mít i ve své vesničce zastávku vlaku je terno. I v době, kdy si mnozí zvolí jet někam busem a ještě častěji, snad každodenně, svým autem. Není na tom nic špatného – mít možnost volby. Jenže?

——————————————–

Novinky.cz (9. 5. 2021 Právo)

Titulek: Hrozí zánik desítek železničních tratí.

Z článku:

* V Česku by mohl být reálně ukončen provoz na desítkách železničních tratí. Ve Sněmovně leží návrh poslance M. Kolovratníka (ANO) na novelizaci železničního zákona.

* Konzervace trati v případě, kdy po ní nepojede více než 300 osobních vlaků a 11 nákladních vlaků za rok.

* „Konzervace za splnění parametrů je možnost, nikoliv povinnost.“ Sdělil Právu mluvčí ministerstva dopravy.

———————————————

To je takový (OPÉT) kočko-pes, pomyslím si.

Hm hm, budeme rušit (pardon konzervovat!!) to co již je (elektrifikace tratí za mnoho miliard) vybudováno a slouží nám občanům. Na druhé straně je například nově vybudované letiště v blízkosti jistého krajského města, letovým provozem dosud nepolíbené, avšak jeho „provoz“ v rámci pouhé údržby ve finančních měsíčních nákladech není jen za tisícovku! A proč se nezmínit o záměru vybudovat u nás kanál Dunaj – Odra – Labe?

Zřejmě jsem (a nemyslím si, že jen já) asi nějak hloupá nebo neschopná pochopit. Proč nevěřit těm, kteří rozhodují, kteří nemohou a nesmí být ani trochu hloupí. Jsem ráda, že jsem to nenapsala opačně.

P. S. Co si o tom myslíte vy?

  • MAJKA DUBOVÁ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Visited 75 times, 1 visits today)
Sdílet článek

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *